25 sep. 2011





Oj vilken trevlig random kväll!!

Börjar med världens godaste lammstek. slutar med världens äckligaste kebabrulle.
(recept på Lammsteken finns längre ner)

det vart förfest hos oss i går. Jag sarah och rasmus åt gott och tog de lugnt.
Då sandra och nathalie, ringde och frågade om dom fick komma. självklart. va ju ett tag sen.
(för er som inte vet så gick jag sarah sandra och Nathalie friskvård tillsammans)
så dom kom, sedan kom 2 vänner till sandra.

riktigt trevligt. sedan drog vi på krogen. Olles, men det va visst nån som hade glömt en öl i sin väska, haha. nämner inga namn. :P
så vi gick till pipes. ja, där står ju allas våran älskling vakt (ironi om ni inte redan har förstått de)
Patrik. anabolapumpande rashatande elaking.

Haha, han är ju riktigt go i huvve.. jäkla NOOB! ursh, sånna som han får mig att må illa.
Rasister ryms inte på Sveriges gator.
Förklara för mig hur det kommer sig att varje gång vi går till pipes och om jag har me mig en person som inte "ser svensk ut" blir han stoppad i dörren. alltid av konstiga anledningar. i går va det för att han "inte hade nån jacka på sig"... varför blev inte jag då oxå stoppad, jag hade inte heller nån jacka på mig. han kom lixom in på krogen 5 min tidigare fast på ett annat ställe.


hur som haver. kvällen i helhet va sjukt kul!! Va längesen man va ute.
OCh känner mig inte ens lite bakis idag. dock har jag dragit på mig en förkyldning.
så vi får väl se om jag är frisk innan tisdag då jag har praktik igen.

på måndag börjar skolan oxå, galet vilken vecka av knas jag har framför mig.
få se hur ajg ska palla med allt.. :P

Planen för dagen: Ta´t luuugnt!
Kanske se nån bra disney, vilken är favoriten dagen efter. men kan även va harry potter lr, sagan om ringen.. men jag funderar på om jag kanske röstar twilight ;) hahaha!!!
ursh vad jag surrar på om ovärda grejer.


You are not a good person.
You are not doing a good job.
You have no respect for anything or anyone.



Lammstek skysvampsås med ris!!

Ingredienser

  • Ca 1,5kg Lammstek
  • 2 msk olivolja
  • 3-4 vitlöksklyftor
  • 1,5 msk rosmarin

Gör så här:

Gnid in Lammsteken med olja, salt och rosmarin över hela steken, med händerna.

Skiva vitlöken. skär små snitt i köttet och stoppa in vitlöksskivorna

Lägg lammsteken i en ungsäker form, i med en köttermometer i steken.

Stek i nedre delen av ungen i 175c till termometern visar 60-70c beroende på hur rosa du vill ha köttet, tips (63c) detta tar ungefär 1h 30min

Ta ut steken, rulla in i aluminumfolie och låt ligga 15-30 min. skär köttet i skivor.

Koka ris

Gör sås.

jag tog skyn från Lammet, i med mjölk svamp(trattkantareller) svartpeppar och soya. och lite maizena för att binda i hop den. dyngenkelt.


PEEZOUT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar