22 aug. 2012

Så totalt förvirrad, frånvarande. inte här, inte nu, någon annanstans.
I framtiden, i det förflutna, här och nu finns inte.
Vad är upp och vad är ner, vad är rätt, vad är fel.
Vars tar tiden vägen om man inte spenderar den. för går gör den ändå.
Vad är sant, och vad är falskt. stoppa tiden, pausa livet.
lägg dig ner, gräv din grav, klättra upp, börja om.
om och om och om igen, går klockans visare,
tiden rinner iväg, fortare än vad vi hinner med.
Helt plötsligt är vi andra människor, vi känner inte längre igen oss själva.
Spegelbilden visar en gråfärgad gammal dam, inte längre en liten flicka med rosa kinder.
längre funkar inte din kropp som den har gjort.
längre funkar inte dina tankar, bara ett spindernät av funderingar.
hålla mig fast, falla ner, gömmer mig från tiden, ihopp om att den ska sakta ner.
hålla mig fast, falla ner, glömma att klockan blir allt och mer.
vaknar, inser att ännu är inte timman slagen.
styr upp mitt liv, innan jag av döden blir tagen.


PEEZOUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar