9 juni 2009

När ska jag leva mitt liv för mig, gör dom saker jag tror på?
När ska jag våga vara mig själv och fånga dom drömmar jag vill nå,
så när kommer jag leva mitt liv för mig?

Jag vet att man ska leva som man lär.
men det är svårt när man måste Lära andra innan en själv.
hur jag än gör och hur jag än försöker så kommer jag nog aldrig leva mitt liv för mig.
visst! jag kan va självisk men det är nog mest bara för att jag är lat.
Jag älskar att hjälpa andra, men när ska andra hjälpa mig?
när ska jag kunna kräva nått tillbaka.
när ska jag våga stå och säg Jag behöver.
ett års terapi hjälper inte mot 20 års oegoistisk erfarenhet.
jag säger verkligen inte att jag inte får nått tillbka, eller att jag är Guds bäste barn.
Det jag menar är, Uppskatta mig. ta inte mig för givet.
för några är det försent. för andra nära. och för andra är det en klippa i stormen.
Låt mig vara en klippa i stormen. men gör inte så att de stormar hela tiden.
hacka inte på stenen du stor på, vårda den väl. jag vet att ni vet att jag alltid kommer finnas.
men för min snäll ainte till smågrus. låt mig vara den sten jag är. låt mig vila ibland.
jag har mitt liv. snart kommer jag inte känna mig själv.
snart är jag bara ett minne blott.
jag vill kunna vara jag och hjälpa.
jag vill kunna vara jag utan att känna ångest över att ni mår dåligt.,
jag vill kunna vara jag utan att känna att det är mitt fel.


Så när kommer jag leva mitt liv för mig?
när ska jag våga vara mig själv,
så kanske att jag lever mitt liv för mig?

1 kommentar:

  1. ofta när man ställer upp för andra märker man inte att de uppskattas, men de gör det antagligen. när man får ångest över andras problem har man lyssnat för mycke, "gått över gränsen" och då måste man på nått sätt säga nej, fast man egentligen vill vara den stadiga sten man brukar kunna va. lita på att andra kan lösa sina problem :) ?

    SvaraRadera